Website

Een website wordt door de meeste marketeers gezien als het belangrijkste kanaal voor internet marketing.

De reden is eenvoudig.

Een website

Het staat je vrij om een telemarketing bureau in te schakelen. Voor een bepaald bedrag per uur of per afspraak gaan zij potentiële klanten voor je bellen. Maar de meeste gesprekken zullen op niets uitlopen. Je moet immers geluk hebben dat iemand net op dat moment de juiste behoefte heeft.

Maar als iemand op zoek is naar een bepaald product of oplossing, dan is de kans zeer groot dat hij op internet gaat zoeken naar de mogelijkheden. Dan is het zaak om gevonden te worden. De meeste rendabele methode is dan SEO. Iemand zoekt met behulp van een zoekmachine als Google en Bing en vindt jouw bedrijf of product terug in de zoekresultaten.

Zonder dat je daarbij kosten maakt

Althans, het kost tijd of geld om de kansen te vergroten om hoog in de zoekresultaten te komen. Maar de kosten zijn laag in vergelijking met een telemarketingbureau of het plaatsen van online advertenties.

Daarnaast werkt het 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor je.

Kortom, wie met internet marketing aan de slag wil, doet er verstandig aan om SEO bovenaan het prioriteitenlijstje te plaatsen.

Erravi helpt ondernemingen in Ede, Bennekom, Wageningen, Renkum, Heelsum, Doorwerth, Wolfheze en Oosterbeek met het ontwikkelen en onderhouden van een website.

Wordpress Website

Om hoger in de rankings te komen, zul je geduld moeten hebben. Gloednieuwe sites met nieuwe content scoren aanvankelijk heel goed in rankings, maar worden al snel door oude content ingehaald.

Geduld is een schone zaak. Om over tijd hoger te komen doorlopen wij het volgende stappenplan:

1. Content

Welke zoekopdrachten van potentiële bezoekers van jouw site zijn van belang. Hoe vaak worden deze zoekopdrachten uitgevoerd en in welke mate asen jouw concurrenten ook op deze zoekopdrachten?

En hoe verhouden deze zoekopdrachten zich tot de gewenste branding/marketing van jouw propositie?

Deze overwegingen moeten de inhoud en structuur van jouw site bepalen.

2. Techniek

Techniek is tweeledig. Enerzijds moet de inhoud van jouw site, en dan met name de teksten, aan bepaalde SEO criteria voldoen. Zowel wat betreft de inhoud van een individuele pagina als de inhoudelijke relatie tussen pagina’s.

Daarnaast moet een site makkelijk voor bezoekers én Google te doorgronden zijn. Is het voor bezoekers en Google duidelijk waar ze moeten zijn voor hun informatie?

3. Monitoren

We zetten een SEO monitor voor je op, waarmee je de voortgang van jouw rankings in één overzicht, wekelijks kunt volgen. En omdat Google de zoekresultaten af laat hangen van de lokatie waar iemand zoekt (in Amsterdam ziet iemand andere zoekresultaten dan iemand die in Rotterdam dezelfde zoekopdracht invoert), maken we ook onderscheid op vooraf afgesproken regio’s.

3. Verbeteren

Op basis van de resultaten kunnen verbeteringen worden doorgevoerd. Op het gebied van content. Op het gebied van linkbuilding. En eventueel ook op het gebied van techniek.